Textausschnitte einer Sprachstufe zuordnen - Ergebnis

Textausschnitt

Sprachstufe Zeit

vnd er macht sich auff vnnd kam zuo seinem vatter / Da er aber noch ferne von dannen war / sahe in sein vatter / vnd iamert in / vnd lieff / vnnd fiel im vmb seinen halß / vnd kust in /

Frühneuhochdeutsch 1350-1650
(Druckort Basel 1522)

Inti arstantanti quam zi sinemo fater. Mittiu thanne noh ferro gisah inan sin fater, inti miltida giruorit uuard inti ingegin louffenti fiel ubar sinan hals inti custa inan.

Althochdeutsch

750-1050
(Der althochdeutsche Tatian, 1. Hälfte des 9. Jahrhunderts)

vnd er stuond vf vnd gieng ze sinem vattere. do er aber noch verre was do ersach in sin vater vnd wart beweget mit barmherzekeit. vnd lief im engegen vnd fiel im vmb sinen hals vnd kvste in.

Mittelhochdeutsch 1050-1350
(Zürich, 1. Viertel des 14. Jahrhunderts)

Zusätzlich zu nicht mehr verwendeten Wörtern setzt sich das Althochdeutsche deutlich in seiner vokalischen Lautgestalt von den folgenden Sprachstufen ab. Diese Differenzen sind Gegenstand der nächsten Übung. Mittelhochdeutsch und Frühneuhochdeutsch unterscheiden sich in einzelnen charakteristischen Punkten wie sinem versus seinem.
Auch ohne einen Text in allen Einzelheiten zu verstehen, kann man bei der Einteilung nach der einfachen, aber meistens erstaunlich zuverlässigen Regel vorgehen: Je unverständlicher ein Text, desto älter.